För stunden slutsålt i Sofala Community Carbon

ZeroMission fick i fredags reda på att projektet Sofala Community Carbon har sålt slut sina krediter från agroforestry-aktiviteterna. Därför kommer vi inte erbjuda kompensation därifrån under den närmsta tiden. Projektet kan inom kort få ytterligare kompensation tillgängligt om man ex. beslutar sig för att rekrytera ytterligare småbrukare till projektet men något sådant är inte bestämt. Vi övervakar utvecklingen noga och kommer att informera om  det här på nyhetssidan. Den som har frågor är välkommen att höra av sig till Mårten Lind.

Vi är Sveriges mest hållbara hyresgäst!

För ett företag som ständigt arbetar för att lyfta sina kunder och deras hållbarhetsarbete, känns det lite ovant att själva få pris och uppmärksammas för våra egna miljöprestationer. Vi har förmånen att arbeta med kunder som prisas i Sverige och i flera fall i världen för hållbarhetsinsatser, men idag så var det vi, U&We, som fick ta emot priset Green Tenant Award 2014.
Läs mer här!

Vi är finaliser i Green Tenant Award 2014

U&We och ZeroMission är tillsammans med fem andra finalister med och tävlar om första pris i Green Tenant Award. Green Tenant Award har som syfte att lyfta fram företag och organisationer som arbetar med att utveckla och stimulera en hållbar arbetsmiljö. Ledordet för årets tävling är kreativitet.

http://www.mynewsdesk.com/se/nextport/pressreleases/green-tenant-award-2014-sex-finalister-utsedda-1079387

hållbart kontor

Våra ”remake” krokar med galgar av återvunnen papp.

Medvetenheten om klimatarbete ökar hos konsumenterna

Andelen svenskar som känner till klimatkompensation ökar kraftigt, samtidigt som allt fler även föredrar att köpa av företag som minskar sin klimatpåverkan. Det framgår av en ny undersökning utförd av Novus.

Över hälften av de tillfrågade konsumenterna, 53 procent, känner idag till begreppet klimatkompensation väl eller mycket väl. Förra året var motsvarande siffra 37 procent. Andelen som aldrig hört talas om klimatkompensation har under de senaste tre åren minskat från 33 till 8 procent.

Undersökningen visar också att drygt sex av tio konsumenter, eller 63 procent, idag föredrar att köpa varor och tjänster från ett företag som tar ansvar för att minska klimatpåverkan. Den andelen växer stadigt och var förra året 58 procent.

Av de tillfrågade svarade 54 procent att man tycker att klimatkompensation är ett bra sätt för företag och organisationer att ta ansvar.

Allt som produceras ger upphov till klimatutsläpp. Många företag har idag implementerade klimatstrategier som innebär att man mäter och klimatkompenserar för dessa utsläpp, exempelvis genom trädplantering. Både kostnaden för detta och de klara siffror man får över sin klimatpåverkan driver samtidigt på arbetet med att minska utsläppen av växthusgaser i den egna verksamheten.

Novus undersökning utfördes på uppdrag av ZeroMission och intervjuerna omfattade ett representativt urval av 1000 personer i åldrarna 18-79 år.

– Det är glädjande att se att både medvetenheten om konkret klimatarbete och benägenheten att styra sina inköp utvecklas åt rätt håll bland konsumenterna. Det stämmer också bra med trenden vi ser, vilket är en stark,positiv utvecklingen för företag som tydligt tar ansvar för sin klimatpåverkan, säger ZeroMission:s VD Mårten Lind.

Vi är anmälda till Green Tenant Award 2014

Green Tenant Award är en tävling instiftad av Tengbom och Nextport Business Relocation Partner för att uppmärksamma kontorshyresgäster som arbetar med att utveckla och stimulera en hållbar arbetsmiljö. ZeroMission är nominerad.

Detta visar att vi på ZeroMission/U&We ”walk the talk” i vårt dagliga liv.

Anmälda Green Tenant Award 2014